Esbjerg Cykle Motion

I Esbjerg Cykle Motion cykler vi for motionens skyld således at alle får en god tur ud af træningen. Klubben har hold på flere niveauer så alle får muligheden for en god gang motion og socialt samvær, så kom frit og prøvetræn med os.

Bliv medlem

 Hold karatestik

I Esbjerg Cykle Motion har vi 3 forskellige hold i forbindelse med træningen.
 
A-Hold.
 
A-holdet er for den rytter som gerne vil køre stærkt og langt.
Ryttere som kører på A-holdet er erfarne ryttere, som behersker teknikken og som ikke har brug for instruktion samtidig med at de har erfaring i at ligge tæt samme i grupper ved høj hastighed.  
 
Rutekaptajnen, som har lagt ruten hjemmefra, vil sandsynligvis indlægge nogle forskellige øvelser såsom flere omgange med intervaltræning, skiltespurter og deslige på dagens tur.
 
Onsdags træningen vil have en varighed af 2 timer      
Om søndagen vil varigheden af træningen være 3 timer.
Træningen vil blive afviklet med en forventet gennemsnitshastighed på +30 km/t
 
Det er kaptajnens opgave at sørge for at alle kommer hjem i god behold, og synes man, at farten er for høj, har man som deltager pligt til at give kaptajnen besked herom, så han har mulighed for at tilrettelægge farten derefter.

Det er ligeledes kaptajnens opgave at opdele holdet i 2 grupper, såfremt dette er et ønske fra deltagernes side således at der dannes et hold hvor farten er fri i denne gruppe.

 
B-Hold.
 
B-holdet er for den rytter som ikke ønsker at køre så stærkt, men gerne langt. 
Ryttere som kører på B-holdet er erfarne ryttere, som behersker teknikken og som ikke har brug for instruktion selvom dette ofte er nødvendigt pga. 
nye ryttere på holdet etc. 
 
Rutekaptajnen, som har lagt ruten hjemmefra, vil sandsynligvis indlægge nogle forskellige øvelser såsom flere omgange med intervaltræning, skiltespurter og deslige på dagens tur.
 
Onsdags træningen vil have en varighed af 2 timer
Om søndagen vil varigheden af træningen være 3 timer.
Træningen vil blive afviklet med en forventet gennemsnitshastighed på mellem 27 og 29 km/t
 
Det er kaptajnens opgave at sørge for at alle kommer hjem i god behold, og synes man, at farten er for høj, har man som deltager pligt til at give kaptajnen besked herom, så han har mulighed for at tilrettelægge farten derefter.

Det er ligeledes kaptajnens opgave at opdele holdet i 2 grupper, såfremt dette er et ønske fra deltagernes side således at der dannes et hold hvor farten er fri i denne gruppe.

 
C-Hold.
 
C-holdet er for den rytter som vægter det at komme ud på cyklen, nyde naturen, få et socialt samvær med ligestillede. 
Ryttere som kører på C-holdet er erfarne ryttere og nye ryttere mellem hinanden, rytterne lærer gerne fra sig og giver gode råd til de nye ryttere som starter op på holdet inden de rykker længere op gennem rækkerne.
Onsdags træningen vil have en varighed af 1½ timer
Om søndagen vil varigheden af træningen være 2-2½ timer.
Træningen vil blive afviklet med en forventet gennemsnitshastighed på mellem 23 og 26 km/t
 
I forbindelse med at C-holdet er det hold som nye medlemmer samt medlemmer på prøve starter på har rutekaptajnen en stor opgave med at orientere de nye medlemmer om klubbens køreregler samt etiske regelsæt.
 
Det er kaptajnens opgave at sørge for at alle kommer hjem i god behold, og synes man, at farten er for høj, har man som deltager pligt til at give kaptajnen besked herom, så han har mulighed for at tilrettelægge farten derefter.

 

Tirsdags-hold:
 
Tirsdags-holdet er for de ryttere som ikke længere er på arbejdsmarkedet samt at de er over 60 år. 
 
Ryttere på tirsdags-holdet kører meget socialt og sørger altid for at alle kommer med retur til klublokalet efter endt træningstur.
Tirsdags-holdet kører træningsture, alt efter årstiden, på mellem 2 og 3 timers varighed, dagen startes dog med en omgang morgenmad i klublokalet ligesom rytterne, efter endt træning, vender tilbage til klublokalet og nyder en øl eller sodavand.
 
Deltagere på tirsdags-holdet betaler kr. 20,00 pr. gang til forplejningen. 
 
Lange træningsture:
 
1 x hver måned i månederne april, maj, juni, august og september arrangeres der, i samarbejde med SGI Cykling, lange træningsture på op til ca. 180 km. turene øges med et par timer hver gang der køres disse lange ture. Turene oplyses på hjemmesiden i god tid inden afvikling med startsted, rute, tidspunkt samt navn på ruteplanlæggeren.
 
Vintertræning:
 
Også omkring vintertræning har de 2 klubber Esbjerg Cykle Motion og SGI Cykling et samarbejde, dette udgår dog hver gang fra SGI`S start adresse og foregår søndag formiddag, mere info vil blive meddelt via klubbens nyhedsbreve.   
 
 
 
 
 

Vores Sponsorer